Ako budeme cestovať počas výstavby novej autobusky? Toto sú 2 alternatívy náhradnej stanice...
S výstavbou novej autobusovej stanice sa mnohým vynára aj ďalšia otázka. Odkiaľ budú jazdiť autobusy počas prác? Toto sú možné alternatívy.
Začiatok prác na novom projekte autobusovej stanice s názvom Terminal Center Banská Bystrica (vlak-bus-shopping) nie je podľa primátora jednoduché určiť vopred. „Závisí to od celkového posúdenia, vydania stavebného povolenia, sú tam búracie práce, a tak ďalej. Potrebujeme komunikovať našu činnosť investorovi, komunikovať s rôznymi štátnymi orgánmi a inštitúciami, takže ten čas je ťažko vopred odhadnúť,“ povedal primátor Ján Nosko. Ako doplnil, predpokladajú, že to bude asi leto alebo jeseň 2015.
Rozostavanú stanicu zbúrajú
“Rozostavaná časť autobusovej stanice, ktorá tam už je niekoľko rokov, sa bude asanovať pri prvej etape búracích prác a následne sa pristúpi k asanácii všetkých ďalších stavieb na tomto území,“ objasnil Peter Styk z projektovej kancelárie Jahn Development and Consulting, podľa ktorého ďalej zbúrajú prestrešenie terajších nástupíšť a výstupíšť a administratívnu budovu.
Ako spomenul, najskôr však musia nájsť miesto a vybudovať dočasnú autobusovú stanicu. „Ak sa nám podarí nájsť vhodné miesto a vyrokovať všetky podmienky, tak by sme začali s výstavbou dočasnej autobusovej stanice a zároveň s tým by sa začala aj prvá etapa búracích prác,“ povedal Styk.
„V princípe, rozostavaná autobusová hala dnes nemá vplyv na odjazd a príjazd autobusov, čiže tá by sa mohla asanovať súčasne s výstavbou dočasnej autobusovej stanice a potom by sa pristúpilo na tú druhú etapu,“ doplnil jeho slová viceprimátor Jakub Gajdošík. – Počas búracích prác chcú zaťažiť dopravu čo najmenej. „Materiály, ktoré sa nebudú dať využiť na výstavbu nového projektu budú odvezené, ale budeme sa to snažiť minimalizovať. Máme snahy recyklovať všetky materiály, ktoré sa dajú použiť na stavbe,“ dodal Styk.
Alternatívy sú dve
„Usporiadanie mesta nám dáva k dispozícii dve lokality, kde by mohla byť vybudovaná náhradná dočasná autobusová stanica,“ povedal Gajdošík s tým, že bez toho, aby bol vyriešený tento problém, nemôžu vydať búracie rozhodnutie na rozostavanú autobusovú stanicu, čo je v podstate prvou etapou jej rekonštrukcie.
Prvou alternatívou je podľa jeho slov aj z dopravného hľadiska a blízkosti autobusovej stanice parkovisko Mičinská. „Chceli by sme sa k tomuto pozemku čo najrýchlejšie dostať. Už v najbližších dňoch budeme mať k dispozícii kompletnú štúdiu a dokumentáciu na túto dočasnú autobusovú stanicu,“ spomenul. Ako doplnil. dôležitá bude aj ústretovosť Mestského úradu pri udeľovaní všetkých povolení a potrebného zázemia na dočasnej autobusovej stanici.
„V prípade, že by vznikol nejaký problém, tak je alternatívou ešte bývalá autobusová stanica pri bývalom Drukose. V každom prípade, prioritou je pre nás vytvorenie dočasnej autobusovej stanice na parkovisku Mičinská. Do týchto rokovaní vstúpime veľmi intenzívne už v najbližších dňoch a verím, že budú zdarne ukončené,“ ozrejmil so slovami, že mesto bude súčasne aj mediátorom medzi prevádzkovateľom autobusovej stanice a súčasnými dopravcami, pretože aj s nimi to musia prerokovať.
S projektovou kanceláriou Jahn Development and Consulting sa dohodujú aj na tom, ako by mala dočasná autobusová stanica vyzerať a aké by mala mať parametre. „Samozrejme, budú to parametre prechodného nádražia na obdobie jedného roka, aby to bolo pre všetkých zúčastnených čo najviac ekonomické a zároveň to aj spĺňalo parametre autobusového nádražia,“ dodal prokurista SAD Banská Bystrica Martin Kracík.
Čítajte tiež:
Prvé info o dostavbe bystrickej autobusky: Má sa prepojiť so železničnou stanicou!
Investor odhalil, ako má vyzerať autobuska po dokončení: Pozrite si VIZUALIZÁCIE novej stanice
Obchodné centrum, oddychové zóny či ďalší kruháč… TOTO všetko má priniesť nová stanica!
Nová stanica neposlúži iba cestujúcim: Dobré správy pre miestne stavebné firmy aj ľudí bez práce!