Správy Samospráva

O regionálne produkty z Banskobystrického kraja je záujem: Predaj prudko stúpol, FOTO

BBSK verí, že čoskoro bude môcť okrem produktov z regionálnych pultov ponúkať aj autentické zážitky, ktoré krajská cestovná kancelária úspešne predávala v rokoch 2019 a 2020.

Ilustračný obrázok k článku O regionálne produkty z Banskobystrického kraja je záujem: Predaj prudko stúpol, FOTO
6
Galéria
Zdroj: Banskobystrický kraj Turizmus

Projekt regionálnych pultov Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) od spustenia e-shopu výrazne napreduje. Od októbra 2020 eviduje približne 250 objednávok, z toho takmer 200 v priebehu prvých troch mesiacov roku 2021. Informovala o tom marketingová manažérka Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Banskobystrický kraj Turizmus Zuzana Jóbová.

Takmer 250 produktov

„Od momentu, keď sme spustili projekt Regionálne pulty sa nám ku dnešnému dňu podarilo takmer zdvojnásobiť počet dodávateľov z radov regionálnych producentov. Momentálne spolupracujeme so 40 a v predaji je takmer 250 produktov,“ uviedla manažérka projektu Mária Ursínyová s tým, že v aktuálnom predveľkonočnom čase prevláda dopyt po produktoch s veľkonočnou tematikou.

Regionálne pulty spustil BBSK v decembri 2019, umiestnením šiestich regionálnych pultov v rôznych ubytovacích zariadeniach vo viacerých regiónoch kraja. V marci 2020 sa predaj produktov zamedzil v dôsledku zatvorenia prevádzok v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu. Produkty z regionálnych pultov sa od toho času predávali prostredníctvom sociálnej siete až do októbra 2020, keď BBSK spustil virtuálny obchod www.regionalnepulty.sk.

„Od spustenia e-shopu projekt naberá, dovolím si povedať, závratnú rýchlosť,“ zdôraznila Petra Šuhajdová z KOCR Banskobystrický kraj Turizmus.

Pribudnú aj zážitky?

„Projekt podpory lokálnych výrobcov aj v tých najodľahlejších kútoch Banskobystrického kraja bol mojou ambíciou, už keď som sa uchádzal o dôveru obyvateľov Banskobystrického kraja vo voľbách. Veľmi ma teší, že sa ho podarilo zrealizovať a že dáva priestor stále väčšiemu množstvu producentov, že im pomáha s tým, na čo oni sami nestačia, čo je napríklad marketing alebo práve rozšírenie distribučných kanálov,“ poznamenal predseda BBSK Ján Lunter s tým, že zvyšujúci sa záujem o produkty z regionálnych pultov je nielen veľkou satisfakciou, ale i veľkým záväzkom.

V e-shope i vo fyzických pultoch sa nachádzajú aj produkty, ktoré disponujú niektorým z označení Regionálny produkt Gemer-Malohont, Hont, Novohrad, Podpoľanie, Pohronie alebo Horehronie. Toto označenie môžu získať produkty, ktoré spĺňajú kritériá ako určitý podiel ručnej práce a lokálnych surovín, prínos k zachovávaniu tradícií a k rozvoju regiónu. Aktuálne sa výrobcovia môžu vo výzvach uchádzať o značku regionálnych produktov Horehronie a Pohronie.

BBSK verí, že čoskoro bude môcť okrem produktov z regionálnych pultov ponúkať aj autentické zážitky, ktoré krajská cestovná kancelária úspešne predávala v rokoch 2019 a 2020. „Tak ako regionálne produkty umiestňujeme na web regionalnepulty.sk, tak zážitky postupne pridávame na web zahoramizadola­mi.sk. Čakáme už len na uvoľnenie opatrení,“ potvrdila Mária Ursínyová.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Prečítajte si tiež

E-shop pomáha lokálnym producentom z Banskobystrického kraja
6
Galéria
Zdroj: Banskobystrický kraj Turizmus
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM