Poznáme AKTUÁLNE rebríčky škôl. Ktoré lučenecké dopadli v hodnotení najlepšie?
Nové rebríčky základných a stredných škôl sú už známe. Pozrite, ako sa v nich darilo zástupcom z nášho mesta?
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil najnovšie rebríčky základných a stredných škôl na Slovensku. V rámci letnej aktualizácie boli doplnené aktuálne údaje o výsledkoch žiakov v celoštátnych testovaniach piatakov a deviatakov na ZŠ a výsledky absolventov SŠ v externej časti maturitných skúšok. Ktoré školy sú spomedzi všetkých hodnotené ako najlepšie a ktoré lučenecké sa umiestnili v týchto rebríčkoch najlepšie?
Po aktualizácii rebríčkov INEKA na celoslovenskej úrovni medzi ZŠ patrí prvé miesto v rebríčku Základnej škole na Krosnianskej 4 v Košiciach, medzi SOŠ sa najlepšie umiestnila Obchodná akadémia v Trnave (Kukučínova 2) a na samom vrchole rebríčka gymnázií sa ocitla Škola pre mimoriadne nadané deti – Gymnázium na Teplickej 7 v Bratislave.
TOP lučenecké školy podľa hodnotenia
Najvyššie z lučeneckých základných škôl sa umiestnila v rebríčku Ineka ZŠ Rúbanisko II 3079, ktorej patrí 8. miesto v rámci Banskobystrického kraja. Na 21. priečke v rámci kraja sa umiestnila ZŠ Haličská cesta 8 a na 23. mieste v kraji skončila ZŠ Haličská cesta 7, ktorá tak uzatvára prvú trojicu najlepšie umiestnených lučeneckých zástupcov v rámci základných škôl.
Prejdime na stredné odborné školy a lučeneckých zástupcov, ktorí sa umiestnili najvyššie. 14. priečka v celoslovenskom rebríčku patrí Obchodnej akadémii na Lúčnej 4 (1. miesto v rámci kraja). Piata priečka v krajskom rebríčku patrí Strednej zdravotníckej škole na Lúčnej 2 a 10. Ped.a soc.akadémii na J.A.Komenského 12.
V kategórii gymnázií sa v rebríčku umiestnilo najvyššie Gymnázium B.S.T. na Haličskej ceste 9, ktorému patrí 4. priečka v rámci nášho kraja.
Upozornenie
INEKO upozorňuje, že hodnotenie výsledkov žiakov nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí) a nemeria ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom, a preto komplexne nevypovedá o kvalite školy.
Foto: ilustračné