Skvelý úspech kremnických študentov: Svojou módnou značkou odrovnali konkurenciu
Kremnickí študenti museli po ceste za víťazstvom prekonať vlastné hendikepy. Výsledok ale stojí za to.
Žiaci Strednej priemyselnej školy odevnej pre žiakov so sluchovým postihnutím v Kremnici sa tešia z ďalšieho úspechu. So svojou cvičnou firmou Deaf ihla sa im podarilo na 15. Medzinárodnom veľtrhu cvičných firiem krajín V4 v Košiciach získať najvyššie ocenenie. Úspech kremnických žiakov je o to cennejší, že okrem širokej konkurencie prekonali aj svoje vlastné hendikepy.
Kolekcia v duchu Picassa
Ako priblížila učiteľka výtvarných predmetov Martina Skaličanová cvičná firma je dielom žiakov odboru technicko-informačné služby. Podľa Skaličanovej ide o žiakov, ktoré majú sluchové postihnutie, žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou či s vývinovými poruchami učenia.
Náplňou firmy je obchodovanie s dámskou konfekciou. Žiaci si v rámci firmy odevy sami navrhli a tiež ušili. Firme vymysleli meno, slogan aj logo. Postarali sa o odborné ekonomické záležitosti firmy a nezabudli ani na katalóg pre zákazníkov, s ktorým sa na súťažiach prezentovali. Ten už na prvý pohľad zaujme svojou kreativitou a virtuálnymi návrhmi originálneho dámskeho oblečenia inšpirovaného tvorbou maliara Pabla Picassa.
,,Katalóg je originálne výtvarne spracovaný, zákazník si môže vybrať viaceré dezény, či sám si dezén navrhnúť," priblížila Skaličanová, ktorá so žiakmi riešila všetky výtvarné realizácie.
Prekonali svoje hendikepy
Dôležitá však bola aj samotná prezentácia na veľtrhu, kde firmu žiaci predstavili slovne aj prostredníctvom prezentácie. Práve táto časť bola podľa Skaličanovej pre žiakov s hendikepom najťažšia. ,,Bolo to silné v tom, že prekonali samé seba," zhodnotila učiteľka. Veľtrh nebol jedinou súťažou, kde sa s cvičnou firmou Deaf ihla zúčastnili. Minulý rok s ňou napríklad získali špeciálnu cenu Slovenského pedagogického nakladateľstva – Mladé letá.